Jak przywrócić termin w postępowaniu administracyjnym?

publikacja: 2012-10-24, sekcja: prawo administracyjne

Procedura administracyjna dopuszcza w pewnych sytuacjach możliwość przywrócenia terminu, który nie został zachowany. Przywrócenie terminu wymaga złożenia odpowiedniego wniosku przez uprawniony podmiot, który winien złożyć wniosek o przywrócenie terminu do organu właściwego, czyli organu, przed którym toczy się postępowanie administracyjne, albo do organu właściwego do rozpatrzenia odwołania lub zażalenia. Wniosek o przywrócenie terminu należy wnieść w ciągu 7 dni od dnia ustąpienia przyczyny uchybienia terminu, jest to termin nieprzywracany (prekluzyjny). Jednocześnie z wniesieniem prośby należy dopełnić czynności, dla której określony był termin, który przekroczono. Wniosek o przywrócenie terminu powinien zawierać uzasadnienie, w którym podmiot zainteresowany uprawdopodobnieni brak swojej winy w niezachowaniu terminu.

-----
Zapraszamy do przeczytania innych artykułów z sekcji prawo administracyjne oraz kontaktu z naszymi prawnikami.
Kancelaria świadczy także porady prawne przez Internet, zapraszamy do wypełnienia bezpłatnego formularza wyceny usługi.