Wydawanie decyzji i obsługa klienta w urzędzie z perspektywy KPA

Odbiorcy szkolenia:
Szkolenie przygotowane z myślą o pracownikach organów administracji publicznej i samorządowej, którzy w codziennej pracy mają do czynienia z wydawaniem decyzji administracyjnych bądź kontaktują się z klientami.

Czas trwania:
1 dzień - zajęcia prowadzone w formie wykładu z elementami warsztatu.

Nabywane umiejętności:
Celem szkolenia jest przybliżenie praw i obowiązków urzędników wobec klientów oraz przepisów z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych. Wielu pracowników urzędów ma dylemat czy i w jakim zakresie są zobligowani do udzielenia obywatelowi informacji dotyczącej danej sprawy, bądź innych danych których obywatel się domaga. Przepisy z zakresu dostępu do informacji publicznej i ochrony danych osobowych są rozmaicie interpretowane, celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy z tego zakresu i precyzyjne zakreślenie praw i obowiązków w oparciu o najnowsze orzecznictwo Sądów.

Program szkolenia:
Część I
Nieznajomość prawa szkodzi? Nie w urzędzie! Czyli zasada pogłębiania zaufania i informacji w praktyce.

  • w jakim zakresie organ administracji ma obowiązek dostarczyć wyjaśnień i wskazówek,
  • jaki sposób prawidłowo formułować decyzje i ich uzasadnienia
  • problem postępowania wyjaśniającego i administracyjnego, Przyczyny nieważności postępowania.
Część II
Gdy klient chce wiedzieć więcej (1,5 h) - część poświęcona przepisom ustawy o dostępie do informacji publicznej i ustawie o ochronie danych osobowych - zasady udostępniania akt stronom i osobom trzecim.
  • co obejmuje informacja publiczna
  • jaka jest procedura uzyskania dostępu
  • które dane są chronione ustawą o ochronie danych osobowych
  • zasady wydawania zaświadczeń
Część III
Etyka urzędnicza i odpowiedzialność dyscyplinarna za naruszenia KPA oraz ustawy o odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa

W przypadku zainteresowania przeprowadzeniem szkolenia, zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego.