Wydawanie decyzji i obsługa klienta w urzędzie z perspektywy KPA
Odbiorcy szkolenia:
Szkolenie przygotowane z myślą o pracownikach organów administracji publicznej i samorządowej, którzy w codziennej pracy mają do czynienia z wydawaniem decyzji administracyjnych bądź kontaktują się z klientami.
Czas trwania:
1 dzień - zajęcia prowadzone w formie wykładu z elementami warsztatu.
Nabywane umiejętności:
Celem szkolenia jest przybliżenie praw i obowiązków urzędników wobec klientów oraz przepisów z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz ochrony danych osobowych.
Wielu pracowników urzędów ma dylemat czy i w jakim zakresie są zobligowani do udzielenia obywatelowi informacji dotyczącej danej sprawy, bądź innych danych których obywatel się domaga. Przepisy z zakresu dostępu do informacji publicznej i ochrony danych osobowych są rozmaicie interpretowane, celem szkolenia jest uporządkowanie wiedzy z tego zakresu i precyzyjne zakreślenie praw i obowiązków w oparciu o najnowsze orzecznictwo Sądów.
Program szkolenia:
Część I
Nieznajomość prawa szkodzi? Nie w urzędzie! Czyli zasada pogłębiania zaufania i informacji w praktyce.
- w jakim zakresie organ administracji ma obowiązek dostarczyć wyjaśnień i wskazówek,
- jaki sposób prawidłowo formułować decyzje i ich uzasadnienia
- problem postępowania wyjaśniającego i administracyjnego, Przyczyny nieważności postępowania.
Gdy klient chce wiedzieć więcej (1,5 h) - część poświęcona przepisom ustawy o dostępie do informacji publicznej i ustawie o ochronie danych osobowych - zasady udostępniania akt stronom i osobom trzecim.
- co obejmuje informacja publiczna
- jaka jest procedura uzyskania dostępu
- które dane są chronione ustawą o ochronie danych osobowych
- zasady wydawania zaświadczeń
Etyka urzędnicza i odpowiedzialność dyscyplinarna za naruszenia KPA oraz ustawy o odpowiedzialności funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa
W przypadku zainteresowania przeprowadzeniem szkolenia, zapraszamy do wypełnienia formularza kontaktowego.